بنام خدایی که انسان آفرید * ز رحمت برایش جهان آفرید

آدرس پی وی تلگرام جهت ارتباط آنلاین: hafeze2@ آدرس کانال تلگرام علوم قرآن و حدیث: quranied@

بنام خدایی که انسان آفرید * ز رحمت برایش جهان آفرید

آدرس پی وی تلگرام جهت ارتباط آنلاین: hafeze2@ آدرس کانال تلگرام علوم قرآن و حدیث: quranied@

بنام خدایی که انسان آفرید  *  ز رحمت برایش جهان آفرید

با سلام...
مرتضی رحیمی هستم.
دانشجوی رشته علوم قرآن از دانشگاه مذاهب اسلامی.
در این وبلاگ سعی دارم تا مطالب درسی، مقالات تقریبی و پاره ای از مطالب گوناگون رو به نمایش بگذارم.

آخرین نظرات
  • ۱۲ آبان ۹۸، ۱۴:۵۳ - عبدالله
    عالی

آخرین شعر از زنده یاد قیصر امین پور که هیچ وقت چاپ نشد به همراه ستد

 قیصر امین پور

بر تیر نگاه تو دلم سینه سپر کرد

تیر آمد و از این سپر و سینه گذر کرد

 

چشم تو به زیبایی خود شیفته‌تر شد

همچون گل نرگس که در آیینه نظر کرد

 

با عشق بگو سر به سر دل نگذارد

طفلی دلکم را غم تو دست به سر کرد

 

گفتیم دمی با غم تو راز نهانی

عالم همه را شور و شر اشک خبر کرد

 

سوز جگرم سوخته دامان دلم را

آهی که کشیدیم در آیینه اثر کرد

 

یک لحظه شدم از دل خود غافل و ناگاه

چون رود به دریا زد و چون موج خطر کرد

 

بی‌صبر و شکیبم که همه صبر و شکیبم

همراه عزیزان سفر کرده، سفر کرد

 

باید به میانجی گری یک سر مویت

فکری به پریشانی احوال بشر کرد


***

انگار حباب را تماشا کردیم

یا رقص سراب را تماشا کردیم

در پرده نه طرحی و نه تصویری بود

تنها خود ِ قاب را تماشا کردیم




***




من سایه ای از نیمه پنهانی خویشم

تصویر هزار آینه حیرانی خویشم


صد بار پشیمانی و صد مرتبه توبه

هر بار پشیمان ز پشیمانی خویشم


عالم همه هرچند که زندان من و توست

از این همه آزادم و زندانی خویشم


تا در خم آن گیسوی آشفته زدم دست

چون خاطر خود جمع پریشانی خویشم


فردایی اگر باشد باز از پی امروز

شرمنده چو حافظ ز مسلمانی خویشم


حافظ مگر از عهده وصف تو برآید

با حسن تو حیران غزلخوانی خویشم



آخرین شعر قیصر

منبع: www.farsnews.com و ...

  • حقیر ...

نظرات  (۲)

  • خادم الحسین بنی فاطمه
  • باید به میانجی گری یک سر مویت

    فکری به پریشانی احوال بشر کرد

    پاسخ:
    با سلام خدمت خادم الحسین بنی فاطمه
    از شما بابت ریز بینیتان تشکر فراوان دارم.
    خیلی زیبا بود این شعر آفرین بر انتخاب شایسته ات ، کاش شعر‌کناری رو هم بازنگری می‌کردین چون خوندنش اینجوری سخته بعضی کلمات کمرنگ هست.

    پاسخ:
    ضمن عرض سلام و تشکر بابت نظری که دادین. تغییراتی که فرمودین انجام و متن کناری بازنویسی شد.
    موفق باشید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی