مبارزه با تبلیغات اینترنتی داعش
مبارزه با تبلیغات اینترنتی داعش
داعش از رسانههای جدید ارتباط برای دستیابی به اهداف خود بهخوبی و ماهرانه بهرهبرداری میکند. این نوشتار بهدنبال تجزیه و تحلیل و بررسی تبلیغات اینترنتی داعش است تا درک شود که چگونه این گروه به گسترش دامنة فعالیت خود در اینترنت پرداخته و چرا اقدامات صورت گرفته برای مقابله با پیامرسانی اینترنتی داعش ناکام مانده است. این نوشتار با نگاهی به تاریخچه فعالیتهای تبلیغاتی القاعده و داعش به بررسی این موضوع میپردازد که چگونه تبلیغات جهادی از 2006 تا 2014 متحول شده و منجر به اعلام خلافت در سال 2013 گردید. نویسنده توضیح میدهد که چگونه داعش به یک «برند» تبدیل شده و پیامرسانی اعضای آن «یکپارچه» و «همراستا» میباشد. همچنین به بررسی رویکردهای متفاوت بازیگران منطقهای و بینالمللی در مقابله با پیامرسانی داعش میپردازد و عدم کارایی این رویکردها را تشریح میکند.
*** برای مطالعه کامل کلیک کنید.
- ۹۵/۰۴/۱۸